woensdag 1 oktober 2008

Vakproef

Gister (dinsdag 29-09) de vakproef van michiel gedaan.
Ik heb foto's moeten maken bij een geschreven artikel.
Het atikel gaat over het volgende onderwerp

"de tweedeling in de maatschappij, de kloof tussen arm en rijk wordt steed beter zichtbaar"
Ik heb eerst een soort mindmap voor mezelf gemaakt.
Arm en Rijk... wat is arm, wat is rijk ?
rijk van geest.
rijk > gezond.
Terwijl ik aan het onderwerp dacht, zat meteen het beeld van arme kindertjes in mij hoofd. Toch heb ik andere voorbeelden van arm en rijk op de foto geprobeerd te zetten.

zie hier de resultaten:




De eerste twee foto's die je ziet, spreken voorzich.
Met de derde foto (doordenkfoto) wil ik laten zien dat je ook rijk of arm van geest kan zijn.
het meisje rest kan niet lezen, is zwakbegaafd, de jongen rechts is flink aan het studeren (slim)
Je moet in de maatschappij een diploma hebben om iets te bereiken en om aan een goede baan te komen (rijk worden), de zwakbegaafde of minder slimme mensen worden minder slen aangenomen en hebben zo bijna geen kans op een baan... ( zo interpreteer ik de foto, wat betreft rijk en arm)

Geen opmerkingen:

Blogarchief